Výuka anglického jazyka a výtvarné výchovy pro 1. - 5. třídu

Výuka anglického jazyka a výtvarné výchovy pro 1. - 5. třídu

První až třetí ročník

S 1.- 3. ročníkem jsme se v prvním čtvrtletí seznámili se třemi zvířecími postavami z Cool Animal School a s jejich pomocí jsme se naučili novou slovní zásobu (nejen) s využitím Cool Cards neboli piktogramů a ideogramů, do kterých je každá básnička rozdělena. Dále jsme si zařádili u zhudebněných verzí básniček a tak prostřednictvím taktilního vnímání si upevnili probírané výrazy. Následně se děti prostřednictvím výtvarných úkolů mohly ponořit do říše imaginace a fantazie a vytvořit tak jedinečná, v některých případech doslova úchvatná, výtvarná díla. 

Speaky (Introducing ourselves, What can I do?/ What if I had a special ability (and could help someone with it) (OSV), The place of my dreams (ENV) 

I can hop, I can fly, 

I can learn to speak, 

I fly high up in the sky 

With a nice song in my beak! 

I can hop, I can fly, 

I can learn to speak, 

They say I am a funny guy 

Always laughing like a freak! 

I can hop, I can fly, I can learn to speak, 

I´m a sly and nosy super spy, 

Out of everywhere I peek! 

 

There are so many things to try, 

Don´t ever let life pass you by... 

 

So come and jump in my 

Little pocket and fly 

Among the clouds running high 

To play hide and seek 

And then we´ll go sledging 

Down he highest mountain peak! 

 

And when it´s time to say Goodbye, 

I´ll take you home to your bed and lie 

Down next to you 

To sing you a lullaby… 

 

Then I will kiss you on your cheek 

And guide you to Sleepy Creek... 

 

----------------- 

 

Handy Hedgehog (Autumn nature - leaves, animal footprints 

(ENV), The things around us- fruits and vegetables, animals, 

toys, The animals living with Jack in Magic Forest and their 

special hobbies- i.e. I knew a wolf who loved playing tennis... 

and my special hobbies (OSV) 

 

I knew a hedgehog, 

Whose name was Jack. 

He just loved carrying things 

On his back. 

 

Apples, pears, 

Other animals and toys, 

And even good little 

Girls and boys! 

 

------------------------ 

 

Hopping Frog (Colours, Meeting people (OSV), Good manners 

(around the world) (OSV, MKV), Tell someone to... (expressing 

myself, assertiveness) (OSV) 

 

A green frog went hop, hop, hop 

Up to the mountain top, top, top

She met a peacock, cock, cock, 

Who told her to stop, stop, stop. 

 

But she said: "I´ll hop, hop, hop, 

Till I drop drop drop!“ 

 

Martina Hrkalová

 

 

Čtvrtý a pátý ročník

 

Se 4. a 5. ročníkem jsme se v prvním čtvrtletí seznámili se třemi antropomorfizovanými zvířecími postavami z Cool Animal School. D jejich pomocí jsme se naučili nové výrazy a větné struktury či upevnili ty stávající (s důrazem na konstruktivistické pojetí) nejen s využitím Cool Cards neboli piktogramů a ideogramů, do kterých je každá básnička rozdělena a se kterými se žáci učí systematicky pracovat. Dále jsme si výrazy upevnili prostřednictvím taktilního vnímání i vyjádření u zhudebněných verzí básniček. Následně se žáci prostřednictvím výtvarných úkolů mohli ponořit do říše imaginace a fantazie a vytvořit tak jedinečná, v některých případech doslova úchvatná, výtvarná díla. 

 

Speaky (Self-introduction (OSV), My abilites/disabilities (OSV), The perfect world- What if I had a special ability that would allow me able to help someone (OSV), The places of my dreams (ENV) 

 

I can hop, I can fly, 

I can learn to speak, 

I fly high up in the sky 

With a nice song in my beak! 

 

I can hop, I can fly, 

I can learn to speak, 

They say I am a funny guy 

Always laughing like a freak! 

 

I can hop, I can fly, 

I can learn to speak, 

I´m a sly and nosy super spy, 

Out of everywhere I peek! 

 

There are so many things to try, 

Don´t ever let life pass you by... 

 

So come and jump in my 

Little pocket and fly 

Among the clouds running high 

To play hide and seek 

And then we´ll go sledging 

Down he highest mountain peak! 

 

And when it´s time to say Goodbye, 

I´ll take you home to your bed and lie 

Down next to you 

To sing you a lullaby… 

 

Then I will kiss you on your cheek 

And guide you to Sleepy Creek... 

 

------------ 

 

Centipede Blues (School- objects, subjects, parts of the school, My ideal school rules (modal verbs) (OSV), Wh- questions, Feelings/emotions (OSV) 

 

There is this centipede 

Called Sue, 

Who has 98 feet more 

Than me or you! 

 

She´d love to go to school 

But they all have this cruel 

And very strict rule, 

That gives her the blues 

Demanding that all pupils 

Change their shoes. 

You see - while others would be learning 

About Prague, Paris and Rome, 

She´d be putting on 

The last pair of slippers 

Just at the moment 

It was time to go home… 

---------------------------- 

 

The Sparrows (Genealogy- My family tree, personal informations/life events (OSV), Caring about the others, offering a helping hand (OSV), Present simple, present continuous, Places to live (MKV, VMEGS, ENV) 

 

Sitting nicely in a row 

On an oak branch 

Were six little sparrows 

From Sunny Hill Ranch. 

 

They sat watching the clouds 

In the rainy sky, 

When suddenly one of them 

Started to cry. 

 

"Why are you crying?“ 

Asked his Grandad. 

"Cause a big raindrop 

Fell right on my head!“ 

Martina Hrkalová

Sociální sítě
 
 

Kalendář
Celý výpis akcí